dimarts, 29 de maig del 2012

Cançons

     Proposem com a material didàctic per als xiquets les cançons. Es molt importante treballar a l'aula amb música ja que a banda de ser un llenguatge que serveix per expressar sentiments, impressions i estats d’ànim és un factor important de desenvolupament per als xiquets i un bon recurs educatiu tant en la creació d’actituds com en hàbits bàsics e imprescindibles per a l’educació integral de l’infant.

        Pensem que a través de les cançons anem a apropar als nens i a les nenes a la seua cultura i a les seues tradicions, es va a ampliar el seu vocabulari i la imaginació, es va a utilitzar l'expressiócorporal, es va a desenvolupar la memòria, la discriminació auditiva, l'atenció i la participació, per aquest motiu la música es treball de forma globalitzada en educació infantil.

      La metodologia docent és la materialització del model didàctic pel qual s’opta. Es pot definir d’una manera assequible, i alhora força exhaustiva, caracteritzant els següents components de la intervenció docent: la selecció i seqüenciació dels continguts, el paper del docent i de l’alumne/a, la funció de l’avaluació, la gestió de l’aula i les estratègies didàctiques a emprar. Les teories pedagògiques vigents es basen en la reconstrucció social i cultural del que és aprendre. Aquestes teories orienten models didàctics que centren l’atenció en el foment de la interacció entre els agents que intervenen en les activitats i en les seqüències d’ensenyament-aprenentatge. Aquest model didàctic és especialment adequat per a aquelles àrees del coneixement que, com la música, estan molt relacionades amb el desenvolupament social i individual de l’alumnat.

       A continuació, proposem uns exemples de cançons per a treballar amb els xiquets.


L'arca de Noe
Un dia Noe a la selva va ser.
Va posar als animals al voltant d’ell.
El Senyor està enfadat el diluvi caurà.
No vos preocupeu que jo vos salvaré.
Estant el cocodril i l’orangutan.
Dos xicotetes serps i l’àguila reial.
El gat, el talp, l’elefant no falta cap.
Tan sols no es veu els dos micos.



Un elefant es balancejava
Un elefant es balancejava
sobre la tela d’una aranya
I com veia que no queia
Va ser a cridar un altre elefant.
Dos elefants es balancejaven
sobre la tela d’una aranya,
I com veien que no queien
van ser a cridar un altre elefant.

 La petita granoteta
La petita granoteta verda fa: um ah!
La petita granoteta, um ah!
l La petita granoteta verda fa
quan surt a passejar.
La petita granoteta verda fa: gan gun!
La petita granoteta, gan gun!
la petita granoteta verda fa
quan surt a passejar.
Les granotes ballen
xaralaralà, xaralarlà.
Les granotes ballen
xaralaralà i sempre fan gan gun, um ah!



En Joan Petit
En Joan petit quan balla,
balla, balla, balla.
En Joan petit quan balla,
balla amb el dit.
Amb el dit, dit, dit, amb el dit, dit, dit,
ara balla en Joan petit.
En Joan petit quan balla,
balla, balla, balla.
En Joan petit quan balla,
balla amb la mà.
Amb la mà, mà, mà, amb el dit, dit, dit,
ara balla en Joan petit.
En Joan petit quan balla,
balla, balla, balla.
En Joan petit quan balla,
balla amb el braç.
Amb el braç, braç, braç, amb la mà, mà, mà, amb el dit, dit, dit,
ara balla en Joan petit.
Amb el colze, front, ulls, nas, boca etc...




El Mussol
El mussol no pot cantar perquè està sol...
ni un, ni mig, ni cap, ni sol,
no pot cantar el mussol!
El mussol no pot cantar perquè està sol...
ni dos, ni un, ni mig, ni cap, ni sol,
no pot cantar el mussol!
El mussol no pot cantar perquè està sol...
ni tres, ni dos, ni un, ni mig, ni cap, ni sol,
no pot cantar el mussol!
El mussol no pot cantar perquè està sol...
ni quatre, ni tres, ni dos, ni un, ni mig, ni cap, ni sol,
no pot cantar el mussol!
Ho fem a partir de deu i no us equivoqueu eh!
El mussol no pot cantar perquè està sol...
ni deu, ni nou, ni vuit, ni set, ni sis, ni cinc, ni quatre,
ni tres, ni dos ni un, ni mig, ni cap, ni sol,
que algú s'ha equivocat!





Si tenim fred… a qui hem de cridar?
Sol Solet, vine'm a veure, vine'm a veure,
Sol Solet, vine'm a veure que tinc fred.
Ai quin fred que fa, plou i neva, plou i neva,
ai quin fred que fa, plou i neva i nevarà.
Si tens fred, posa't capa, posa't capa,
si tens fred, posa't capa i barret.
Pobre sol solet, no te capa no te capa.
Pobre sol solet no te capa ni barret





La lluna, La pruna

La lluna, La pruna
vestida de dol,
son pare li pega
sa mare no vol.
Què coses més grosses que cria el Senyor
per dalt les muntanyes raïm de pastor




La xata merenguera

La xata merenguera, huit, nou, deu
com és tan fina, trico,trico,tra
com és tan fina lairó, lairó,
se'n va a Benifaió lairó

L'alcalde de Sollana, huit, nou, deu,
té una burra, trico, trico,tra
té una burra, lairó, lairó
vestida amb camisó, lairó
que es menja les garrofes, huit, nou, deu,
com coca fina, trico, trico, tra,
com coca fina, lairó, lairó, tomata i pimentó, lairró







La tarara

El dia de Pasqua
Pepito plorava 
perquè el catxirulo 
no se li empinava. 


La tarara sí 

la tarara no 
la tarara mare 
que la balle jo. 

Ella porta pirri 
ella porta pirri 
ella porta pirri 
també polissó. 

La tarara sí 
la tarara no 
la tarara mare 
que la balle jo. 

El dia de Pasqua 
dia de les mones 
quines pantorrilles 
tenen les xicones. 

El dia de Pasqua 
Pepito plorava 
perquè el catxirulo 
no se li empinava. 

Un dia de Pasqua 
un xiquet plorava 
perquè el pa de dacsa 
no li agradava


Mon pare no té nas

Mon pare no té nas
mon pare no té nas
ma mare és xata
i un germanet que tinc
i un germanet que tinc
el nas li falta



Cançoner de l'escoleta el trenet
Anem a dormir

Tiqui tic taca tac
Cap ací, cap allà
Rodolant, rodolant...

Les manetes a la panxa
Ens n'anem a somiar
Rodolant rodolant...

Bona nit cap ací
Tiqui tic taca tac
Xim pam


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada